|
|
قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين». امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل». |
|
فرهنگ و تمدن>آداب و رسوم>نوروز > آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟
شماره مقاله : 8856 تعداد مشاهده : 491 تاریخ افزودن مقاله : 25/12/1389
|
آيا اهميت دادن به عيد نوروز بدعت نيست؟
پاسخ اهل سنت: نخست اين را بدانيد که اسلام يک دين قومي و ملي نيست، بلکه يک دين جهاني است لذا اعياد آن نيز از اعراب اقتباس نشده است اعراب روزه نميگرفتند تا عيد فطر داشته باشند جالب است بدانيد که اعراب دوره جاهليت، هم نوروز و هم مهرگان را جشن ميگرفتند !! پس اگر تصور کنيم که عيد فطر توسط اعراب ، بجاي عيد نوروز به ايرانيان تحميل شده ، اين اشتباه است زيرا دو عيد قربان و فطر براي آنها نيز بعد از اسلام عيد تازه اي بوده است. هر امتي عيد دارد و عيد ما مسلمانان عيد قربان و عيد فطر است. اگر قرار باشد ما اعياد ملي خود را جشن بگيريم از ارزش اعياد مذهبي کاسته ميشود و عملا در ايران ميبينيم که عيد قربان يک روز و عيد نوروز 15 روز تعطيل است. آيا مجوسي ها در مجالس خصوصي خود نميگويند که ايرانيان بزور مسلمان شده اند ببينيد که هم عيد نوروز ما را جشن ميگيرند هم عيد چهارشنبه سوري را ، آنهم با اين مفصلي! شما ميدانيد که عيد نوروز در دين مجوس و اخيرا در دين بهايي مقدس ترين عيد است مسلمانان از اقوام گوناگوني هستند پاکستاني ها اگر بخواهند از ايرانيان تقليد کنند پس بايد اعياد هندو را بعنوان عيد ملي جشن بگيرند اما پاکستاني يا حتي مسلمان هندي ،جشن گرفتن عيد هندو ها را بعنوان يک عيد ملي، کفر ميداند جالب است بدانيد که هندو هاي متعصب هند، ايران را براي مسلمانان هندي مثال مياورند که ببينيد ايرانيان مسلمانند اما اعياد ملي خود را گرامي ميدارند شما نيز بايد چنين کنيد حالا سوالي که مطرح ميشود اين است که چرا مسلمانان ايراني متوجه زشتي کار خود نيستند؟! علت دو چيز است : اول اينکه تعداد مجوسي ها در ايران کم است و لذا عيد انها صدايي ندارد . برعکس هند ،که تعداد هندوان زياد است و مسلمانان با شرکت در جشن آنها احساس ميکنند که مثل هندو شده اند ، پس حتي کم ايمانترين مسلمان هندي نيز از اعياد هنود گريزان است. دوم اينکهعلماي مذهب شيعه چون به اسلام کينه دارند سعي در رايج کردن اين عيد داشته اند حتي برايش دعا و غسل ساخته و باز ميگويند بدعت نيست. آيا رسول الله صلي الله عليه وسلم روز نوروز ، غسل نوروز ميکردند؟ شايد شيعه بگوبد که نوروز پيش ما يک جشن ملي است در حالي که اعياد هنود مذهبي است و جواب اين است که نه خير!! نوروز نيز يک عيد ديني است باور نداريد از زرتشتي ها بپرسيد دوما اگر شما آنرا به عنوان يک روز ملي ميديديد ، باز زشتي کار شما کمتر بود اما شما شيعه ها آنرا بعنوان يک عيد مذهبي ميبينيد و در اين باره روايت ها داريد که نميدانم چرا در پاسخ خود، خجالت کشيديد آن احاديث دروغين را ذکر کنيد شما از زبان امام صادق بدروغ ميگوييد: اين عيد ماست که اعراب آن را رها کرده و عجم آنرا گرامي و بر پا داشته حاشا که صادق رحمه الله اينرا گفته باشد . بهايي ها از شما هوشيار تر هستند, پيغمبر بهايي ها وقتي که اعلام کرد دين جديدي آورده و از مذهب شيعه بيرون رفت ، همزمان اعلام کرد که عيد ما نوروز است و پس از آن ديگر بهايي ها هرگز عيد فطر يا قربان را جشن نگرفتند آنها در کفر خود صادقند و شما در اسلام خود منافق !! اين را بگوييم که مخالفتي با جشن سرور نداريم اعتراض ما ،به شباهتش با اعياد کفار و وقتش است شما همين شادي خود را از نوروز منتقل کنيد به عيد قربان و عيد فطر ما هرگز اعتراض نميکنيم بعضي از ناسيوناليست ها ميگويند عيد نوروز آغاز بهار است و با معني! و عيد مسلمانها يک بار در وسط تابستان است يکبار وسط زمستان!! و بي معني. جواب اين است که حرف شما بهانه است عيد نوروز هميشه شروع بهار نيست .خودم بارها ديدم که در نوروز برف ميبارد. مردم چاه بهار يک ماه قبل از شروع نوروز ،بهار را ميبينند. و مردم اردبيل يک ماه بعد از از نوروز بهار را ميبينند. و هکذا ايرانياني که در نميکره جنوبي زمين، نوروز را وقتي جشن ميگيرند که پاييز شروع شده پس عيد شما بي معني است و عيد ما بعد از دو عبادت بزرگ برگزار ميشود؛ بعد از حج و روزه؛ که بسيار زيبا و معني دار است.
درپايان اين حديث رسول الله را ببينيد: عن أنس ، قال : قدم رسول الله صلى الله عليه وسلم المدينة ولهم يومان يلعبون فيهما ، فقال: « ما هذان اليومان ؟ » قالوا: يومان كنا نلعب فيهما في الجاهلية، فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم : « إن الله قد أبدلكم بهما خيرا، منهما يوم الأضحى ، ويوم الفطر»( مستدرک للحاکم) و (سنن ابي داود ) انس رضي الله عنه ميگويد : وقتي رسول الله وارد مدينه شد ديد مردم دو روز را جشن ميگيرند پرسيد ند : اين دو روز براي چيست؟ گفتند : در جاهليت اين دو روز را جشن ميگرفتيم «رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود: بدرستيکه، الله آن دو را، براي شما، با دو روز بهتر عوض کرده ؛ عيد قربان و عيد فطر». حالا اي شيعه ها آيا حرف رسول الله را بخاطر حرف سيستاني و خميني و خويي، به زمين ميزنيد ؟!! الله به همه رحم کند سایت نوار اسلام IslamTape.Com
|
بازگشت به ابتدای
صفحه
بازگشت به نتایج قبل
چاپ
این مقاله
ارسال مقاله به دوستان |
|
|
|
|
|