Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 21

----

19/05/1446

----

1 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبر صلى الله عليه و سلم فرموده است: 
" تعرض أعمال الناس في كل جمعة مرتين ، يوم الإثنين ويوم الخميس فيغفر لكل عبد مؤمن إلا عبدا بينه وبين أخيه شحناء فيقال : اتركوا أو أركوا ( يعني أخروا ) هذين حتى يفيئا " (روايت مسلم 4/1988 )
يعنى: "اعمال مردم در هر هفته دوبار به نمايش در ميايند (و بالا ميروند)، روز دوشنبه و روز پنج شنبه، و هر بندده مؤمنى مورد مغفرت قرار ميگيرد مگر مؤمنى كه با مؤمن ديگر قهر كرده باشد و گفته ميشود: اعمال اين دو نفر را ترك كنيد و تاخير كنيد تا اينكه صلح كنند".

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>مسائل و عقايد اسلامي>اهل سنت و جماعت > نظر اهل سنت در باره سحر و جادو

شماره مقاله : 8011              تعداد مشاهده : 314             تاریخ افزودن مقاله : 23/8/1389

نظر اهل سنت در باره سحر و جادو



سحر در لغت عبارت است از کار با ظرافت که سببش پوشيده باشد، و حقیقت سحر بنا به تفسير علامه موفق در کتاب الکافي: عبارت است از جادوها و دود و دم‌ها و گره‌هايي که در قلب‌ها و بدن‌ها تأثير مي‌گذارد و باعث بيماري و قتل و ايجاد تفرقه بين مرد و زن مي‌شود.

تمام انواع جادو حرام است، و هيچ نوعي از آن مباح نيست، خداوند مي‌فرمايد:« وَلَقَدْ عَلِمُواْ لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الآخِرَةِ مِنْ خَلاَقٍ» [البقرة: 102].

«به تحقيق که مي‌دانستند هرکسي که خريدار اينگونه متاع (جادو) باشد در آخرت هيچ خلاقي (نصيبي) برايش نيست» امام حسن بصري خلاق را به دين تفسير کرده است. به هرحال، اين ايه بر تحريم سحر و کفر و مرتکبين آن دلالت مي‌کند، و علاوه بر اين پيامبر اکرم صلي الله عليه وسلم نير جادو را از مهلکات هفت‌گانه شمرده اند.

امام احمد رحمه الله مي‌فرمايد: قتل ساحر واجب است و از سه تن از ياران رسول خدا (حضرت عمر، حفصه و جندب) به روايت صحيح ثابت شده است.

بنابراين، عمل سحرخواه به صورت تعليم و تعلم باشد و يا به صورت حرفه و بيشه کفر است و انسان را از دين اسلام خارج مي‌کند و کشتن ساحر واجب است تا مردم از شرش آسوده شوند، زيرا ساحر کافر است و شر و فسادش در کل جامعه سرايت مي‌کند.


والله اعلم
وصلي الله وسلم علي محمد وعلى آله وأصحابه والتابعين لهم بإحسان إلى يوم الدين
منبع: جادو از نظر اسلام، مؤلف:‏دکتر صالح فوزان عضو مجمع کبار علماءِ و هيئت افتاءِ
IslamPP.Com



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

امام شافعي ‏رحمه الله در مورد تصوف مي فرمايند: [لو انّ رجلاً ‏تصوّف اوّل النهار لايأتي الظهر حتي يكون احمق] "اگر كسي در اول روز صوفي شود هنوز ‏نهار آن روز نرسيده كه او احمق گشته است."‏

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 14182
دیروز : 5614
بازدید کل: 8804341

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010