|
|
قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين». امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل». |
|
الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > بطلان استناد رافضی بر امام بودن علی رضی الله عنه مبنی بر اینکه او مستجاب دعا بود
شماره مقاله : 4721 تعداد مشاهده : 316 تاریخ افزودن مقاله : 20/7/1389
|
بطلان استناد رافضی بر امام بودن علی رضی الله عنه مبنی بر اینکه او مستجاب دعا بود
ابن مطهر الحلى رافضی می گوید: ششم: او دعایش همواره مستجاب میشد. او بسر بن ارطاه را نفرین کرد تا خداوند عقلش را از او بگیرد. و چنین شد. همچنین علیه عیزار دعا کرد تا کور شود که چنین شد. زمانی که انس از شهادت دادن درباره ابتلایش به پیسی خودداری کرد علیه او دعا کرد. او هم بدان مبتلا شد. همچنین زید بن ارقم را نفرین کرد تا کور شود، او چنین شد. در پاسخ میگوییم: این امر بیش از این درباره یاران پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و تابعین تا زمانی که مؤمنی روی زمین وجود داشته باشد. روایت شده است. دعای سعید بن ابی وقاص به خطا نمیرفت در حدیث صحیح آمده است که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: خدایا تیرش را به هدف بزن و دعایش را مستجاب کن[1]. در صحیح مسلم آمده است زمانی که عمر فردی را برای کسب خبر درباره سعد به کوفه فرستاد مردم از او به نیکی یاد میکردند تا اینکه از مردی از بنی عبس درباره او سؤال شد، در پاسخ گفت: اگر درباره سعد میپرسید بدانید که او در جنگ به همراه ما نمیآید و میان رعیت برابری و عدالت را رعایت نمیکند و (اموال و غنایم را) به طور مساوی تقسیم نمیکند. سعد گفت: خدایا اگر دروغ میگوید و برای ریا و کسب شهرت چنین کرد، عمرش را طولانی و فقرش را شدید کن و او را در معرض فتنهها قرار بده. آن مرد خود را در حالی دید که پیرمرد کهنسالی است که موی ابروانش از شدت پیری بلند شده است و در راهها به کنیزکان چشمک میزند و میگفت: «من پیرمردی دیوانه هستم که نفرین سعد در من اثر کرد». اگر چه داستانهایی که این رافضی از علی تعریف کرد. اسنادی ندارند، اما قبول آنها به اثبات صحت آنها بستگی دارد. اما آنچه در دروغ بودن آن تردیدی نیست نفرین علی علیه انس برای ابتلای او به پیسی و زید بن ارقم برای کور شدن است.
([1]) محب طبری میگوید: ابو عمر وابو فرج در صفوة آن را تخریج کردهاند. نگا: الریاض(4/324) و حاکم آن را در المستدرک (3/500) روایت کرده است.
به نقل از: مختصر منهاج السنة، تالیف: شیخ الإسلام ابو العباس احمد بن تیمیه، اختصار : الشیخ عبدالله بن محمد الغنیمان (استاد تحصیلات عالی دانشگاه اسلامی مدینه منوره)، و مدرس در مسجد نبوی شریف، ترجمه: إسحاق دبیرى
مصدر: سایت دائرة المعارف شبکه اسلامی IslamWebPedia.Com
|
بازگشت به ابتدای
صفحه
بازگشت به نتایج قبل
چاپ
این مقاله
ارسال مقاله به دوستان |
|
|
|
|
|