موضع شیعه نسبت به روایاتی که در مدح و ستایش اصحاب روایت کردهاند
س-آیا علمای شیعه چه توجیهی برای این روایات دارند؟ آیا به آن عمل میکنند؟
ج- آنها را با تقیه توجیه می کنند! چون این روایات نسبت به روایات متعدّدی که اصحاب را لعن و تکفیر میکنند، ناچیز هستند، بنا براین به آنها عمل نمیکنند، همانگونه که شیخ مفید شیعه گفته: «روایاتی که به منظور تقیه گفتهاند، به اندازهی روایاتی که به آنها عمل شده زیاد نیستند»[1].
از این روی علمای شیعه با مطرح کردن تقیه در دین خود اعتقادشان را به بازیچه گرفتند و طبق خواست و امیال خود آن را جهت دادند تا اینکه دیگر آن مذهب دیدگاه اهل بیت محسوب نمیشد، بلکه تنها مذهب و دیدگاه کلینی و مجلسی و امثال آنها شد.
س- آیا علمای شیعه در مورد صحابه رسول خدا صلی الله علیه و سلم از ائمه خود پیروی کرده اند، لطفاً به اختصار بگوئید؟
ج- خیر!! و این مطلب ضمن دو مسأله ذیل انشاالله بیان خواهد شد:
مسأله اول:
علمای شیعه معتقدند که بعد از وفات پیامبر صلی الله علیه و سلم همه مسلمین مرتد شده اند؟!
محمّد رضا مظفر شیخ شیعه میگوید: «پیامبر صلی الله علیه و سلم وفات یافت، اکنون نمیدانم، ولی باید همه مسلمین بعد از او مرتد شده باشند»[2].
و بلکه گفته اند: «جز یک نفر کسی به پیامبر صلی الله علیه و سلم ایمان نیاورد او هم از سرزمین خود بیرون آمده بود و به دنبال حقیقت میگشت که سلمان فارسی علیه السلام بود»[3] .
توضیح:
ببینید چگونه علمای شیعه در مورد همه مسلمین، از صحابه و خویشاوندان و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و سلم حکم ارتداد و از دین برگشتن صادر مرده اند. خدایا از شرک و مشرکین به تو پناه می بریم.
استاد و مرجع شیعه تستری در مورد صحابه میگوید: «محمّد صلی الله علیه و سلم آمد و تعداد زیادی از مردم را هدایت داد، اما بعد از وفات او مرتد شده و به عقب باز گشتند»[4].
کلینی بر زبان ابو جعفر علیه السلام دروغ پردازی کرده که گفت: «بعد از وفات پیامبر صلی الله علیه و سلم همه مردم مرتد شدند جز سه نفر، گفتم: آن سه نفر چه کسانی هستند؟ گفت: مقداد بن اسود و ابوذر غفاری و سلمان فارسی»[5].
تناقض
فضیل بن یسار از ابی جعفر علیه السلام روایت میکند که گفت: «وقتی پیامبر خدا علیه السلام وفات یافت مردم همه به جاهلیت برگشتند جز چهار نفر: علی و مقداد و سلمان و ابوذر، میگوید: گفتم: پس عمار چه؟ گفت: تو اگر از کسانی سؤال میکنی که هیچ خللی وارد درون آنها نگردیده همین سه نفر هستند»[6].
ضربه کمر شکن بر علمای شیعه
این روایت نامیمون و بدیمن برای علمای شیعه از واقعیت تشیع ساختگی پرده برداشته و نشان میدهد که آنها دشمن اهل بیت هستند، همانگونه که دشمن رسول خدا صلی الله علیه و سلم و صحابه هستند، ولی آنقدر ابله و نادان هستند نفهمیدهاند که با جعل آن روایت حسن، حسین، فاطمه، خدیجه، آل جعفر، آل عباس و آل علی رضی الله عنهما را همه به اهل جاهلیت و از دین برگشته معرفی کرده اند و(پناه بر خدا).
خواننده محترم آیا این روایات دلیل نیستند بر اینکه تشیع پوششی است برای اجرای اهداف پلید ضد اسلام و مسلمین؟ و آیا دلیلی نیستند بر این که دشمنان صحابه و اهل بیت آن را جعل کرده اند؟
مسئله دوم:
علمای شیعه معتقدند که اغلب صحابه در زمان حیات پیامبر صلی الله علیه و سلم منافق بوده اند؟
تستری شیعه میگوید: «آنها مسلمان نشدند، بلکه بسیاری به امید رسیدن به مقام پیامبر صلی الله علیه و سلم تظاهر به اسلام کردند... آنها به نفاق و تفرقهافکنی عادت کرده بودند».[7]
و کاشانی میگوید: «بیشتر آنها نفاق خود را پنهان میکردند و علیه خدا گستاخ بودند، و به پیامبر خدا تهمت میزدند و بر او دروغ میبستند تا او را اذیت کنند»[8].
و امام خمینی شیعه می گوید: «صحابه کسانی هستند که منافق نامیده میشوند»[9].
ضربه کمر شکن
خودشان رویت کرده اند که ائمه آنها گفته اند: «اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و سلم دوازده هزار نفر بودند که در میان آنها کسانی دارای اعتقاد فرقه های مرجئی، خوارج، معتزلی و اهل رای و بدعت نبود، شب و روز (از ترس عذاب خدا) گریه میکردند...»[10]
[1] - تصحيح اعتقادات الإمامية مفيد ص147-148 (فصل في الأحاديث المختلفة).
[2] - السقیفه ، ص 19 .
[3] - کتاب الشیعه و السنه فی المیزان ، ص 20 – 21 .
[4] - احقاق الحق تستری ، ص 316 .
[5] - رجال کشی ، ص 6 ، الکافی کتاب الروضه 12 / 312 – 322 .
[6] - تفسیر عیاشی 1 / 199 ، البرهان 1 / 319 ، تفسیر صافی کاشانی 1 / 305 ، بحار الانوار 22 / 333 .
[7] - احقاق الحق ، ص 3 قاضی علا نور الله شوشتری تستری متوفای 1019 .
[8] - تفسیر صافی 1 / 4 .
[9] - الحکومة الاسلامیة ص 69 ، ن ک علی و مناوئوه دکتر رافض نوری جعفر ، ص 12 .
[10] - كتاب الخصال ص639-640 ح15.
به نقل از: سؤال و جوابهایی در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری