Untitled Document
 
 
 
  2024 Dec 03

----

01/06/1446

----

13 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبر صلى الله عليه و سلم ميفرمايد:
" كل ابن آدم خطاء، وخير الخطائين التوابون " (إسنادش حسن است - الألباني مشكاة المصابيح 2341)
" همه بنى آدم خطاكارند، و بهترين خطاكنندگان آنهايى هستند كه توبه ميكنند ".

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > پیامبران برترند یا ائمه؟

شماره مقاله : 2389              تعداد مشاهده : 346             تاریخ افزودن مقاله : 9/5/1389

پیامبران برتراند یا ائمه؟

س- از دیدگاه بزرگان شیعه رسول خدا صلی الله علیه و سلم  و انبیاء برتر و افضل هستند یا ائمه آنها؟
ج – امامانشان را از پیامبر صلی الله علیه و سلم  و پیامبران برتر می­دانند! و مرجع و شیخ شیعه علباء بن ذراع دوسی یا اسدی پیامبر صلی الله علیه و سلم  را مذمت می­کند و ادعا می کند که او مبعوث شده بود تا برای علی علیه السلام  دعوت کند، اما او مردم را به سوی خودش فراخواند[1].
 
رسوایی کمر شکن شیعه
با وجود این(که ذکر شد)می­بینیم بزرگان شیخ و سرور خود (علباء بن ذراع) را مورد تعظیم قرار داده و روایت او از ابوعبدالله را نقل کرده­اند مبنی بر اینکه به شیخ علباء گفته: «بهشت را به جای خدا برایت ضمانت کرده ایم»!![2]
ومجلسی بابی با این عنوان آورده است: «باب در بیان اینکه ائمه از پیامبران و از همه مردم برترند و از پیامبران و ملائکه و سائر خلق برای آنها پیمان گرفته شده است . و پیامبران الوالعزم به خاطر این الوالعزم شده اند که ائمه را دوست می داشتند». و در این مورد (88) حدیث آورده و می­گوید: «روایات بی شماری در این مورد آمده است و ما فقط تعداد اندکی را در این باب ذکر کردیم»[3].!!
فقط همین نه، بلکه(ادعا می­کنند) انبیای الهی جایگاه نبوت را تنها به سبب ائمه­ی رافضه بدست آوردند، همانگونه که این بهتان را به نام ابی عبدالله ساخته­اند که گفت: «به خدا سوگند آدم مستحق چنین جایگاهی نبود که خدا او را با دست خود بیافریند و از روح خود در او دمید مگر با ولایت علی علیه السلام ، و خدا عیسی بن مریم را نشانه­ای برای جهانیان قرار نداد مگر به سبب تواضع و فروتنی برای علی علیه السلام ، سپس گفت: خلاصه مطلب اینکه هیچکدام ازخلق خدا اهلیت نگاه خدا بسوی آنها را نداشته­اند جز به سبب بندگی ما»!![4]
و در روایتی دیگر گفت: «...یونس پیامبر از پذیرش ولایت ائمه خودداری کرد، پس خداوند او را در شکم ماهی حبس کرد تا اینکه بدان اعتراف نمود»[5].
و امام بزرگشان خمینی می گوید: «همانا امام دارای مقامی ستوده‌ و درجه­ای والا و خلافت تکوینی است که تمام ذرّات این جهان هستی در برابر سیطره­ی آن متواضع هستند، و یکی از ضروریات و بدیهیات مذهب ما این است که ائمّه دارای آنچنان مقام و جایگاهی هستند که نه فرشته­ی مقرّب و نه نبی مرسل بدان دسترسی ندارد»[6]!!


رسوایی کمر شکن شیعه
از ابی عبدالله صادق علیه السلام  روایت کرده­اند گفت: «یکی از علمای یهود نزد امیرالمؤمنین علیه السلام  آمد و گفت:...ای امیرمؤمنان آیا تو پیامبری؟علی علیه السلام  فرمود: وای بر تو! من یکی از برده های محمّد صلی الله علیه و سلم  هستم»[7].
همچنین با روایت متواتر از علی علیه السلام  روایت شده که فرمود: «خیرُ هذه الأمة بعد نبیها أبو بكر وعمر»[8]: بهترین و برترین افراد این امّت بعد از پیامبرش صلی الله علیه و سلم  ابوبکر سپس عمر است.
همچنین فرمود: «هر کسی را نزد من بیاورند(به اتمام این که)مرا بر ابوبکر و عمر رضی الله عنهما  تفضیل و برتری داده، بر او حد تهمت اجرا خواهم کرد»[9].


[1] - رجال کشی ، ص 571 ، بحارالانوار 25 / 305 .
[2] - رجال الكشي ج3/175 رقم 77 ح2 (في علباء بن درَّاع الأسدي وأبي بصير )
[3] - بحار الانوار 26 / 267 – 268 – 319 .
[4] - بحار الأنوار ج26/294 ح56 .
[5] - بصائر الدرجات الكبرى ص95-96 ح1 و, بحار الأنوار ج26/282 ح34،و
[6] - الحكومة الإسلامية (ص52 )
[7] - بحار الأنوار ج3/283 ح1.
[8] - الصوارم المهرقة في جواب الصواعق المحرقة ص323 رقم 111 للقاضي نور الله التستري ت1019
[9] - العيون والمحاسن ج2/122-123لمجلسي .


به نقل از: سؤال و جوابهایی در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف:  عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

قول شافعی: وقتی قرآن و سنّت وجود دارد، هر کسی آنها را بشنود عذری ندارد و باید از آن دو اطاعت نماید و در مواردی که قرآن و سنّت چیزی نگفته باشند، به گفته‌های اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و سلم یا به قول یکی از آنان مراجعه می‌کنیم. الامام شافعی 7/265

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 2716
دیروز : 3590
بازدید کل: 8970473

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010