Untitled Document
 
 
 
  2024 Dec 04

----

02/06/1446

----

14 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

در حديث‌ صحيح آمده‌ است:
«سه‌ كس‌ اند كه‌ ياري ‌نمودنشان‌ بر خداي‌ عزوجل ‌حق‌ و ثابت‌ است:
1 ـ نكاح‌كننده‌اي‌ كه‌ قصد عفت‌ و پاكدامني‌ دارد.
2 ـ مكاتبي‌ كه‌ قصد دارد تا با پرداخت‌ وجه‌ آزادي‌ خود، از قيد بردگي‌ آزاد شود.
3 ـ مجاهد در راه‌ خدا».

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > آیا بزرگان شیعه به وجود پروردگاری همراه با الله تعالی اعتقاد دارند؟

شماره مقاله : 2373              تعداد مشاهده : 343             تاریخ افزودن مقاله : 9/5/1389

س- آیا بزرگان شیعه به وجود پروردگاری همراه با الله تعالی اعتقاد دارند؟


ج- (شیعه واژه ربّ را به علی تفسیر می­کنند و) ادعا می­کنند که علی علیه السلام  گفته: «من یکی از فروع پروردگاری هستم»[1].
سپس این اعتقاد گمراهی پیشرفت کرده تا اینکه به نام علی علیه السلام  دروغ بسته اند که گفته: « من پروردگاری هستم که زمین بوسیله او آرامش می یابد».[2]
همچنین در مورد این آیه: { وَأَشْرَقَتِ الأرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا } (زمر: ٦٩) می­گویند: یعنی زمین با نور امام روی زمین روشن است که علی است علیه السلام  !.[3]
و در تفسیر این آیه:
{ قَالَ أَمَّا مَنْ ظَلَمَ فَسَوْفَ نُعَذِّبُهُ ثُمَّ يُرَدُّ إِلَى رَبِّهِ فَيُعَذِّبُهُ عَذَابًا نُكْرًا (٨٧) } (كهف: ٨٧)  می­گویند: یعنی: سپس بسوی علی برگردانیده می شود.
توضیح:
خداوند متعال خطاب به پیامبرش صلی الله علیه و سلم  می فرماید: { فَلا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ فَتَكُونَ مِنَ الْمُعَذَّبِينَ (٢١٣)} (شعراء:213)
یعنی: بجز خدا معبودی را به فریاد مخوان و پرستش مكن ، كه (اگر چنین كنی) از زمره عذاب شوندگان خواهی بود . ‏
و فرمود:
{ وَلا تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ لا إِلَهَ إِلا هُوَ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إِلا وَجْهَهُ لَهُ الْحُكْمُ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ (٨٨)}(قصص:88)
 یعنی: همراه الله معبود دیگری را به فریاد مخوان. جز او هیچ معبود دیگری وجود ندارد . همه چیز جز ذات او فانی و نابود می‌شود . فرماندهی از آن او است و بس ، و همگی شما به سوی او برگردانده می‌شوید.


[1] - شرح الزيارة الجامعة الكبيرة ج1/70 
[2] ـ مرآة الانوار ، ص  59 عاملی .
[3] ـ تفسیر قمی ، ج 2 / 253 و علمای شیعه در مورد این تفسیر گفته اند اصل تفاسیر است ، ن ک مقدمه تفسیر قمی ، ص 10 و تفسیر البرهان ، ج 4 / 87 .


به نقل از: سؤال و جوابهایی در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف:  عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری

 



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

ابن‌ عباس رضي الله‌عنه مي‌گويد: هركس اذان نماز را بشنود و بدان جواب مثبت ندهد و به مسجد نيايد كه در آن نمازش را ادا نمايد، نماز او پذيرفته نمي‌شود، و خدا و پيامبر را نافرماني كرده است. 

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 8153
دیروز : 4242
بازدید کل: 8980152

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010