Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 21

----

19/05/1446

----

1 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

مثل المجاهد فی سیبل الله كمثل الصائم القائم القانت بایات الله، لایفتر من صلاة ولا صیام حتى یرجع المجاهد فی سبیل الله  [مثل مجاهد فی سبیل الله مانند كسی است‌كه روزها روزه و شبها شب نماز بخواند و بیدار باشد و آیات خدا را بخواند و این نماز و روزه او ادامه داشته باشد تا اینكه این مجاهد از جنگ برگردد یعنی در مدت جهاد او اگر كسی بچنین عباداتی مشغول باشد، چقدر ثواب می‌برد، مجاهد نیز این مقدار ثواب می‌برد]"‌. بروایت پنج نفر از محدثین بزرگ. 

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

اجتماعی>زن>زن > گناه زنان خودنما

شماره مقاله : 2066              تعداد مشاهده : 500             تاریخ افزودن مقاله : 14/4/1389

گناه زنان خودنما


جمعی از نویسندگان


1- آيا مي ‌دانيد زناني که زينت خود را نشان مي‌ دهند و خودنمايي مي ‌کنند و بد حجاب هستند چه گناهي دارند



1- آن ‌ها ‌اهل آتش هستند. پيامبر (صلى الله عليه وسلم) مي‌ فرمايد: « صِنْفَانِ مِنْ أَهْلِ النَّارِ لَمْ أَرَهُمَا... وَنِسَاءٌ كَاسِيَاتٌ عَارِيَاتٌ مُمِيلَاتٌ مَائِلاَتٌ رُءُوسُهُنَّ كَأَسْنِمَةِ الْبُخْتِ الْمَائِلَةِ لاَ يَدْخُلْنَ الْجَنَّةَ وَلاَ يَجِدْنَ رِيحَهَا وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرَةِ كَذَا وَكَذَا». (مسلم).

معني: دو گروه از اهل دوزخ مي ‌باشند که نظير آنها را مشاهده نکرده ‌ام... دسته دوم زناني هستند که ظاهراً لباس پوشيده‌ اند اما در حقيقت لخت و عريانند، دور از راه حق، و موهاي سرشان را چنان در يک جا جمع مي‌کنند که به کوهان کج شترها مي‌ ماند اين نوع زنان داخل بهشت نمي‌ شوند حال آنکه بوي بهشت از مسيرهاي چنين و چنان (کنايه از بعد مسافت) به مشام مي رسد».

2- در آخرت برهنه و عريانند: پيامبر (صلى الله عليه وسلم) مي ‌فرمايد: «رُبَّ کاسية في الدنيا عارية في الآخرة»: يعني چه بسيار زناني هستند که در دنيا ظاهراً لباس پوشيده‌ اند اما در آخرت عريان خواهند بود. زناني که لباسهاي نازک و تنگ که برجستگيها و بدن آنها مشخص است.

3- مبغوض‌ترين بندگان نزد خدا هستند: پيامبر (صلى الله عليه وسلم) در حديث مي ‌فرمايد: «أبغض الناس إلى الله ثلاثة .... ومبتغ في الإسلام سنة الجاهلية». (البخاري). ومن سنة الجاهلية التبرج، قال تعالي: ﴿وَلاَ تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى﴾. معني: «سه دسته نزد خدا از مبغوضترين مردم هستند که يکي از آنها کساني هستند که خواهان بوجود آمدن و تداوم رسم و رسوم دوران جاهليت در اسلام مي ‌باشند». که يکي از سنتها و رسوم جاهليت تبرج و خودنمايي زنان است. خداوند مي ‌فرمايد: و مانند دوران جاهليت خود نمايي نکنيد.

4- به اندازه گناه کسي که او را تقليد و يا فريب او را مي‌خورد گناه بر اوست: پيامبر (صلى الله عليه وسلم) مي ‌فرمايد: «من دعا إلى ضلالة کان عليه مِنَ الإثم مثلُ آثام من تبعه لا ينقص ذلك من آثامهم شيئاً». (مسلم) معني : دعوت کننده بسوي گمراهي علاوه بر گناهان خود در گناهان کساني که از او پيروي مي‌کنند نيز شريک است بدون آنکه چيزي از گناهان آنها کاسته شود.

5- ملعون و مورد نفرت خداست: فقد روي «... نساء هم کاسيات، عاريات على رؤوسهن كأسنمة البخت ... ملعونات...». (أحمد وابن حبان والحاکم). معني: از پيامبر (صلى الله عليه وسلم) روايت شده که زنان بظاهر پوشش دار اما در واقع عريان که موي سرشان بمانند کوهان کج شتر است ملعون و مورد نفرت خدا هستند. (احمد، وابن حبان و حاکم)

6- زنا کار است: «أيما امرأة استعطرت فمرت على قوم ليجدوا ريحه فهي زانية». (ابو داود) معني : هر گاه زني خود را معطر نمايد و بر مردمي عبور نمايد که بوي عطرش به آنها رسد مثل اين است که زنا کرده باشد.

7- نمازش قبول نمي‌ شود: پيامبر (صلى الله عليه وسلم) مي‌ فرمايد: «أيما امرأة تطيبت ثم خرجت إلى المسجد لم تقبل لها صلاة حتى تغسل». (ابن ماجه). معني : هر زني که خود را معطر نمايد و سپس به مسجد برود نمازش قبول نيست مگر اينکه آثار عطر را از خود بزدايد. (ابن ماجه)

8- پرده بين او و خدا پاره شده است: پيامبر فرمود : « أَيُّمَا امْرَأَةٍ وَضَعَتْ ثِيَابَهَا فِي غَيْرِ بَيْتِ زَوْجِهَا, فَقَدْ هَتَكَتْ سِتْرَ مَا بَيْنَهَا وَبَيْنَ اللَّهِ». (ابن ماجه والحاکم) هر زني که لباسش را در غير منزل شوهرش در آورد و برهنه شود حتماً پرده بين خود و خدايش را پاره مي ‌نمايد.

9- نسب به خدايش سرکش و نافرمان است:

﴿وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى﴾. [الأحزاب: 33]. زنها بايد در منزل خود بمانند و مانند دوران جاهليت خود نمايي نکنند.

«ولا تمنعوا إماء الله مساجد الله وليخرجن وهن تفلات وبيوتهن خير لهن». «ابو داود». کنيزهاي خدا را از مساجد خدا منع ننمائيد، اگر به مسجد رفتند خود را معطر ننمايند، اما در عين حال خانه ‌هايشان بهتر است.

10- (زن بد حجاب) اسلحه شيطان است: «المرأة عورة فإذا خرجت استشرفها الشيطان، وأقرب ما تکون من ربها وهي في قعر بيتها». (الترمذي). زن عورت «پوشيده ‌رو» است بمحض خارج شدن شيطان و شيطان ‌صفتان سعي در فريب او را دارند. اگر در کنج خانه باشد و بيرون نيايد به خداوند نزديکتر است.


به نقل از:

11 رساله سودمند براى هر مسلمان



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

حرملة بن يحيى يقول: قال الشافعي: «كلما قلت: وكان عن النبي صلى الله عليه وسلم خلاف قولي مما يصح، فحديث النبي صلى الله عليه وسلم أولى ولا تقلدوني». حرمله بن یحیی می گوید: شافعی فرمود: «هر بار که گفتم: حدیث صحیحی از پیامبر صلی الله علیه وسلم خلاف قول من ثابت شده، پس حدیث پیامبر صلی الله علیه وسلم اولی تر است و از من تقلید نکنید». منبع: "حلية الأولياء وطبقات الأصفياء" حافظ أبو نعيم اصفهاني. 

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 20802
دیروز : 5614
بازدید کل: 8810961

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010