Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 21

----

19/05/1446

----

1 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

«لا يَقْبَلُ الله صَلاة حَائضٍ إلاّ بخمارٍ»
«الله نماز هيچ زن بالغه‌اي را قبول نمي‌كند مگر با روسري»
احمد (6/150، 218، 259)، ابوداود (641)، ترمذي (377)، ابن ماجه 655، (ابن حبان) (1711)، حاكم 1/251 (917، 918) ترمذي گفته است «حسن صحيح»

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > اعتقاد شیعه در مورد حج

شماره مقاله : 2036              تعداد مشاهده : 464             تاریخ افزودن مقاله : 12/4/1389

اعتقاد شیعه در مورد حج 

س-آیا به اعتقاد بزرگان شیعه حج خانه ی خدا بزرگتر است، یا قصد زیارت و سفر با عتبات و بارگاه ائمه؟
ج- علمای شیعه معتقدند حج و زیارت قبور ائمه و زیارت آنها از ادای رکن پنجم اسلام (حج) مهم تر و بزرگتر است !!
و روایت کرده­اند که مردي از اعراب بياباني از يمن به زيارت قبر حسين مشرّف شد؛ وقتي كه با جعفر صادق شيعه (چون جعفربن عبدالله از اين تهمت­ها مبرّاست) را ملاقات كرد، و جعفر در باره­ي زيارت قبر حسين از مرد بياباني سؤال کرد، در جواب گفت: آثار خير و بركت اين سفر را در وجود خود و خانواده و اولاد و اموال و برآورده شدن نيازهايم لمس مي­كنم. ابوعبدالله مي­گويد: اي برادر يمني آيا فضل ديگري را به فضيلتهاي اين زيارت برايت نيفزايم؟ گفت: چرا، برايم بگو اي پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  !گفت: زيارت ابا عبدالله برابراست با يك حج مقبول و پاك همراه با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم . مرد بسيار تعجّب كرد، دوباره جعفر گفت: آري به خدا برابر است با دو حج مبرور و مقبول و پاك همراه با رسول خدا، باز هم مرد تعجّب كرد. پي در پي ادامه داد تا رسيد به اينكه گفت: برابر است با سي حج مبرور و مقبول و پاك همراه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم .[1]
و در وسائل الشیعه[2] روایت کرده اند که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  (که ایشان از این افتراء مبراست) گفته : «هرکس حسین را بعد از وفات زیارت کند، خدا برايش یک حج مي نويسد. عائشه با تعجّب پرسيد: يك حج تو؟ فرمود: بله، دو حج من، عائشه دوباره پرسيد: دو حج تو؟ فرمود: بله سه حج من ،  و و و، به همان ترتيب ادامه دادند تا رسيد به اينكه فرمود بله، هفتاد حج من و هفتاد عمره برايش نوشته شود!.
همچنین روایت کرده اند...«هزار حج با مهدی  و یک میلیارد عمره با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  به او می­رسد»[3]؟!!
سپس اضافه کرده­اند و گفته­اند: «هر کس قبر حسین را زیارت کند پاداش دو میلیارد عمره که با رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  انجام یافته باشند به او می رسد».[4]
سپس فراتر رفته و گفته­اند: «از رضا علیه السلام  روایت است که گفت: «هر کس قبر حسین علیه السلام  را در کنار رود فرات زیارت کند، مانند کسی است که خدا را در بالای عرش او زیارت کرده است».[5]
و می گویند: از ابو عبدالله علیه السلام  روایت است که گفت: «هر کس قبر حسین بن علی رضی الله عنه  را در روز عاشورا در حالی که حق او را بداند زیارت کند؛ مانند کسی است که خدا را بر عرش او زیارت کرده باشد»[6]. و آیا این افزودن آمارها متوقف می شوند!! امیدواریم.
 
یک تناقض آشکار
از حنان روایت است که گفت: «به ابی عبدالله علیه السلام  گفتم: در مورد زیارت قبر حسین صلوات الله علیه چه می­گویی، از یکی از شما به ما رسیده که زیارت قبر حسین برابر یک حج و عمره است؟ ابو عبدالله گفت: «این حدیث را ضعیف میدانم، معادل چنین پاداشی نیست، ولی او را زیارت کنید و به او جفا نکنید، او سردار جوانان بهشت است».[7]
 
یک ضربه کمر شکن بر پیکر سران شیعه
کلینی روایت می کند که امیر المؤمنین رضی الله عنه  گفت: «پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  مر ا فرستاد تا قبرهای ساخته شده را منهدم کنم و عکس و تمثالها را بشکنم».[8]
 و در روایت دیگر آمده است که گفت: «مرا فرستاد و گفت هیچ تمثال و عکسی را مگذار مگر آن را نابود کنی، و هیچ قبری را مگذار مگر آن را صاف و با زمین یکسان کنی».[9]
 
به نقل از: سؤال و جوابهايي در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری




[1] - ،ثواب الاعمال ابن بابوية ص52،وسائل الشيعة حرعاملي 10/351-352.
[2] - ج10/351-352 ح14 (باب استحباب اختيار زيارة الحسين).
[3] ـ وسایل الشیعه  ج 10 /350 ـ 351 .
[4] ـ تهذیب الاحکام طوسی ج 6 /49 و رسایل الشیعه ج 14 /460 و مستدرک الوسایل نوری 10/250 و بحار الانوار ج 98 /88 .
[5] ـ بحار الانوار ج 98 / 69 و ثواب الاعمال ابن بابویه قمی ص 85
[6] ـ مستدرک الوسایل ج 10 / 291 و بحار الانوار ج 98 / 105 و الاقبال ص 567 علی بن موسی بن جعفر معروف به ابن طاووس . و کتاب المزار مفید ص 51 و مصباح الهدی طوسی ص 771
[7] ـ بحار الانوار ج 101 /35 و قرب الاسناد ص 48 از عبدالله بن جعفر حمیری از علمای قرن سوم شیعه .
[8] ـ فروع الکافی ج2 / 226 .
[9] ـ فروع الکافی کلینی ج 2 / 227 وسایل الشیعه حر عاملی ج 2 /869.

 



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

امام مالك رحمه الله فرموده اند: "إنما أنا بشر أخطئ وأصيب فانظروا في رأيي فكل ما وافق الكتاب والسنة فخذوه وكل ما لم يوافق الكتاب والسنة فاتركوه" (روايت ابن عبد البر در "الجامع" 2/32) يعنى: "همانا من بشر هستم و (در مسائل فقهى) خطا ميكنم و يا صحيح ميگويم، پس در رأى من بنگريد، و هر مسئله اى كه با قرآن و سنت موافقت داشت بگيريد و اگر مخالف بود آنرا ترك كنيد"

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 15767
دیروز : 5614
بازدید کل: 8805926

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010