----
1 آذر 1403
تبلیغات
حدیث
پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمودند: " فِي الْجُمُعَةِ سَاعَةٌ لَا يُوَافِقُهَا عَبْدٌ مُسْلِمٌ قَائِمٌ يُصَلِّي فَسَأَلَ اللَّهَ خَيْرًا إِلَّا أَعْطَاهُ (متفق عليه)، يعنى: " در روز جمعه وقتى هست كه هر مسلمانى كه در آن دعاء كند و از خداوند طلب خير ميكند به او عطا ميكند ".
معرفی سایت
نوار اسلاماسلام- پرسش و پاسخ«مهتدين» (هدايت يافتگان)اخبار جهان اسلامتاریخ اسلامکتابخانه آنلاین عقیدهسایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینیخانواده خوشبختشبکه جهانی نورسایت خبری تحلیلی اهل سنتبیداری اسلامیصدای اسلام
سخن سایت
قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».
الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > تناقضات شیعه در جرح و تعدیل راوی شماره مقاله : 1969 تعداد مشاهده : 380 تاریخ افزودن مقاله : 5/4/1389
تناقضات شیعه در جرح و تعدیل راوی س- آیا در مذهب شیعه در جرح و مخدوش کردن یا گواهی عدالت برای راویان تناقضات و اختلاف هست ؟ ج – بله کاشانی می گوید: « در مورد جرح و تعدیل و شرایط آن اختلافات و تناقضات و اشتباهاتی هست به گونه ای که اطمینان از آن حاصل نمیگردند، همانگونه که برای متخصص این موضوع روشن است»[1] . به عنوان مثال در مورد محدث معروف شیعه زراره بن اعین از شاگردان و یاران هر سه امام شیعه باقر و صادق و کاظم کشی از ابی عبدالله رحمه الله روایت کرده که گفت: «زراره از یهود و نصارا و از کسی که میگوید خداوند سومین سه خداست بدتر است»[2].همچنین کشی روایت کرده که ابا عبدالله علیه السلام گفت: «ای زراره اسم تو در لیست اسامی اهل بهشت بدون الف ثبت شده است، گفتم: آری فدایت شوم اسم من عبد ربّه است»[3].از گونه تناقضات بسیار دارند، به عنوان مثال در مورد جابر جعفی و محمّد بنمسلم و ابو بصیر لیث مرادی و برید عجلی و حمران بن أعین و دیگر راویان چنین تناقضاتی گفته شده است، وقتی که چنین اشخاصی (که بیشتری روایات را نقل کرده اند) اینگونه باشند، بر چه اساسی در مورد احادیث و روایات آنها حکم می شود؟ به نقل از: سؤال و جوابهايي در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری[1] - الوافی ، مقدمه دوم ، ج 1 / 11 – 12 . [2] - تهذیب الوصول الی علم الاصول ، حسن بن یوسف مطهر حلی ، ص 70 و اوائل المقالات مفید ، ص 153 .[3] - رجال کشی ، ص 133 – 136 .
اقوال بزرگان
قال غالب القطان: رأيت مالك بن دينار في المنام، فكأنه قاعد في مسجده الذي كان يجلس فيه، عليه قبطيتان وهو يقول: بأصبعيه هكذا: «صنفان من الناس لا تجالسوهما فإن مجالستهما مفسدة لقلب كل مسلم: صاحب بدعة قد غلا فيها، وصاحب دنيا مترف فيها». الحلية الأولیاء؛ أبي نعيم اصفهانی. غالب قطان گفت: مالک بن دینار را در خواب دیدم که در مسجد نشسته بود و می فرمود: «دو دسته از مردم هستند که هرگز با آنها منشین، زیرا که همنشینی با آنها قلب هر مسلمانی را فاسد می کنند: یکی کسی که اهل بدعت است و در آن غلو کرده، و دیگری کسی که اهل دنیا است که در آن خوش گذاران است».
منوی اصلی
تبیلغات
آمار
خلاصه آمار بازدیدها
تعداد کل اعضا : 608
ساعت
نظر سنجی
كانال فارسى نور
كانال فارسى كلمه
كانال فارسى وصال