Untitled Document
 
 
 
  2024 Sep 16

----

12/03/1446

----

26 شهريور 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

از پيامبر صلى الله عليه و سلم وارد شده است كه: "كان صلى الله عليه وسلم يضع يده اليمنى على اليسرى" (روايت مسلم 401)، يعنى: "پيامبر صلى الله عليه و سلم (هنگام نماز) دست راستش را روى دست چپش قرار ميداد".

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

فقه>مفاهیم و اصطلاحات فقهی>ختنه

شماره مقاله : 9              تعداد مشاهده : 1168             تاریخ افزودن مقاله : 25/4/1388

عبارت است از بریدن پوستی ‌که سر آلت تناسلی مرد را می‌پوشاند، تا در آن چرک و کثافت جمع‌ نشود و شخص بتواند به خوبی خود را از ادرار پاک و تمیز نماید و برای اینکه لذت مقاربت جنسی ‌کامل ‌گردد. این ختنه ‌کردن نسبت به مرد است‌. اما ختنه کردن نسبت به زن‌، عبارت است از بریدن جزء بالای آلت تناسلی (‌چلچله‌) زن، و اینهم یک سنت قدیمی است‌[1]. از ابوهریره‌ رضي الله عنه   روایت شده است که‌: پيامبر صلي الله عليه و سلم   فرموده است. (اختتن إبراهيم خليل الرحمن بعدما أتت عليه ثمانون سنة، واختتن بالقدوم[2])   [‌ابراهيم خلیل در  سن هشتاد سالگی در  "قدوم" شام ختنه شده است‌]‌. بخاری آنرا روایت ‌کرده است‌. بنا به مذهب جمهور فقهاء ختنه واجب است و شافعیه می‌گویند: سنت است‌، ‌که اين عمل مستحب د‌ر روز هفتم تولد انجام گیرد. و شوکانی ‌گفته است‌: وقتی برای آن‌، مشخص نشده و چیزی که مفید وجوب آن باشد، وجود ندارد.

به نقل از  ترجمه كتاب فقه السنه

 

زيرنويسها:


[1] احاديث مربوط به ختنه زن ضعيف هستند، و هيچكدام "صحيح" نيستند. "مؤلف"
[2] "قدوم" دو معني دارد: 1-ابزاري است براي نجاري 2-محلي است در شام. "مولف"

 



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

 ابن منذر گفت: "علماء اتفاق كرده اند كه هرگاه قرض دهنده بر قرض گيرنده شرط كند كه پول بيشتر و يا هديه اى اضافه بر مبلغ بر گرداند، آن مبلغ زيادى و يا هديه ربا محسوب ميشود". (سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت IslamPP.Com)

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 16973
دیروز : 3293
بازدید کل: 8252318

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010