Untitled Document
 
 
 
  2024 Sep 16

----

12/03/1446

----

26 شهريور 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبر صلى الله عليه و سلم به حضرت على رضي الله عنه فرمودند: "يا علي‌، لاتتبع‌ النظرة‌ النظرة، فان‌ لك ‌الأولي‌ وليس‌ لك‌ الأخرة"، يعنى: "اي‌ علي‌! نگاه‌ دوم‌، نگاه‌ اول‌ را دنبال‌ نكند زيرا نگاه‌ اول‌ از تو بخشوده‌ است‌ اما نگاه‌ دوم‌ چنين‌ نيست‌".

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

فقه>مسائل فقهی>مقاربت > حکم مقاربت از پشت با همسر

شماره مقاله : 8482              تعداد مشاهده : 413             تاریخ افزودن مقاله : 24/9/1389

اگر شما از عقب به محل فرج يعنى رحم باشد، در اينصورت اشكالى ندارد زيرا خداوند ميفرمايد: "نِسَاؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ فَأْتُوا حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ ...(البقرة: 223)" يعنى: " زنان‌ شما كشتزار شما هستند» يعني: آنان‌ كشتزار نسل‌ انسان‌ هستند، چنان‌كه ‌زمين‌ زراعتي‌ كشتزار گياهان‌ و حبوبات‌ است‌ «پس‌ بر هر روشي‌ كه‌ خواستيد، به‌ كشتزار خويش‌ درآييد» يعني: از هر جهت‌ كه‌ خواستيد با آنان‌ مقاربت‌ كنيد؛ ازجهت‌ پس، از جهت‌ پيش، از جهت‌ پهلو، به ‌طور خوابانده‌ بر پشت‌ و به‌ هرشيوه‌اي‌ ديگر، به‌شرط آن‌ كه‌ مقاربت‌ و آميزش‌ در محل‌ كشتزار؛ يعني‌ فرج‌ زن‌باشد.

ولى اگر منظور از پشت زن به محل مدفوع باشد در اينصورت اين مانند عمل قوم لوط محسوب ميشود و در واقع عمل قوم لوط خداوند در قرآن آنرا يكى از زشت ترين اعمال به شمار آورده است بطوريكه آنرا زشتتر از عمل زنا بيان كرده است و جزاى فاعل و مفعول قتل است و از عبد الله ابن عباس سؤال شد كه نحوه قتل آنها چطور بايست باشد او فرمودند كه: بالاترين نقطه شهر را پيدا ميكنيد و سپس فاعل و مفعول را از آنجا پرت ميكنيد و سپس روى آنها سنگ مياندازيد ! پس مثلا اگر بالاترين نقطه يك شهر برج 100 طبقه باشد بايست اين اشخاص را از سقف بالاى آن ساختمان پرت كنند و سپس روى انها سنگ بياندازند، نا گفته نماند كه عبد الله ابن عباس اين استدلال را از قرآن گرفته است زيرا جبريل عليه السلام بدستور خداوند شهر قوم لوط را از جا بر كند و سپس آنها را از آسمان وارونه پرت كرد و سپس گشت سر آنها از آسمان سنگباران شد.

از يكى از خلفاى پيشين نقل شده است كه ميگفت: اگر خداوند اين عمل را از قوم لوط نقل نميكرد من هرگز حتى به ذهنم هم نميرسيد كه كسى چنين كارى را انجام دهد !



پس همانطور كه ملاحظه ميكنيد حتى اين عمل ناپسند حتى به ذهن پيشينيان نيز نمى آمده است.

در حديث صحيح از پيامبر صلى الله عليه و سلم روايت شده است كه: " ملعون من أتى امرأة في دبرها " (روايت إمام أحمد 2/479)، يعنى: "كسيكه از پشت (محل مدفوع) با زنش آميزش كند ملعون است" و در حديثى ديگر فرموده است: "هر كسى كه هنگام حيض (عادت ماهانه) با زنش آميزش كند و يا از پشت (محل مدفوع) با زنش آميزش كند و يا نزد كاهن بيايد، بر آنجه كه بر پيامبر نازل شده است كفر ورزيده است" (روايت ترمذي رقم 1/243)

در واقع پيامبر صلى الله عليه و سلم از هر طريقى كه باشد (ايستاده، نشسته، خوابيده، و غيره) اجازه آميزش را داده است ولى مادامى كه وقت حيض نباشد و همچنين به محل مدفوع نباشد.

پس اين كار حرام ميباشد هر چند اگر زن و شوهر هر دو راضى نيز باشند زيرا رضايت زن و شوهر اين كار را حلال نميكند.

علامه ابن قيم جوزيه حكمت و ضررهاى آميزش محل مدفوع را در چند مورد بيان داشته است:

1- اگر خداوند آميزش با زن هنگام حيض را (مؤقتا و تا وقت پاكى) بعلت اذيت و كثافت مؤقت منع فرموده است، پس چه برسد حكم آميزش با جايى كه از اساس منبع كثافت و نجاست هميشگي ميباشد؟

2- زن حق آميزش را بر گردن مرد دارد، ولى اگر مرد از محل مدفوع با زنش آميزش كند حق زنش را بر آورده نكرده است زيرا زن به مقصدش كه همانا طلب فرزند و لذت جنسى باشد نرسيده است.

3- مخرج براى آميزش قرار داده نشده است، پس آميزش با آن خروج از مقصد و حكمت خداوندى و خروج از فطرت هست.

4- عمل آميزش با مخرج براى زن و مرد مضر ميباشد، زيرا اين نوع آميزش به سختى انجام ميگيرد، بخلاف شرمگاه كه بعلت افرازات غده هاى تناسلى عمل آميزش را آسانتر ميكند.

ولى ناگفته نماند كه كسيكه از پشت با زنش آميزش كرده باشد، اولا زنش بر او حرام نميشود يعنى با اين كار طلاق واقع نميشود، و ثانيا بايست اين شخص هر چه زودتر توبه كند و دست از اين كار بكشد.



وصلي الله وسلم علي محمد و علي آله و اتباعه الي يوم الدين
سايت جامع فتاواي اهل سنت و جماعت
IslamPP.Com



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

قال ميمون بن مهران: «إن العبد إذا أذنب ذنباً نكت في قلبه بذلك الذنب نكتة سوداء، فإن تاب محيت من قلبه فترى قلب المؤمن مجلي مثل المرآة، ما يأتيه الشيطان من ناحية إلا أبصره، وأما الذي يتتابع في الذنوب فإنه كلما أذنب ذنباً نكت في قلبه نكتة سوداء، فلا يزال ينكت في قلبه حتى يسود قلبه، ولا يبصر الشيطان من حيث يأتيه»."حلية الأولياء وطبقات الأصفياء" حافظ أبو نعيم اصفهاني. میمون بن مهران فرمود: «هرگاه بنده ای گناهی را مرتکب شود نقطه ی سیاهی بر قلبش پدیدار می شود، ولی هرگاه توبه کرد آن نقطه سیاه از قلبش پاک می شود، پس قلب مؤمن مانند آینه روشن است، و شیطان (برای فریفتن او) جز با زیر نظر گرفتن وی (و حیله) سراغش نمی آید. اما آنکس که مدام در حال گناه است با هر گناهی که انجام می دهد نقطه ی سیاهی بر قلبش پدیدار می شود تا آنکه قلبش کاملا سیاه می گردد، و شیطان هرگاه سراغش برود نیازی به فریب و زیر نظر گرفتنش ندارد».

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 16112
دیروز : 3293
بازدید کل: 8251457

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010