Untitled Document
 
 
 
  2024 Sep 16

----

12/03/1446

----

26 شهريور 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

 پيامبر صلى الله عليه و سلم فرموده است: "من نسي صلاة فليصلها إذا ذكرها لا كفارة لها إلا ذلك" - بخاري ( 572 ) ومسلم ( 684 ) يعنى: "اگر كسى نمازى را فراموش كرد پس هر وقتى كه بيادش آمد بايست آنرا ادا كند، هيچ كفاره اى بجز آن ندارد" و در صحيح مسلم آمده است: "أو نام عنها" يعنى: "يا اگر خوابش برد".

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>شبهات>شیعه > آیا موضوع آیه: "قل لاأسألکم عليه أجرا الا المودة في القربي" امام دوازدهم خيالي است؟

شماره مقاله : 3609              تعداد مشاهده : 312             تاریخ افزودن مقاله : 25/6/1389

اگر استدلال به اين که آيه :" قل لاأسألکم عليه أجرا الا المودة في القربي " 23 سوره ي شوري ، موضوعش همان امام دوازدهم خيالي است که در چاله فرو رفته است ، خود نياز به مدرک دارد ، زيرا اين آيه گذشته ازاينکه صراحتا نام امام داوزدهم ويا مسأله ي ولايت امير المومنين علي ابن ابي طالب رضي الله عنه را بيان نکرده ،بلکه هيچ اشاره ي هم به اين موضوع نشده ، تنها موردي که در اين مطرح شده است فقط نزديکان حضرت رسول صلي الله عليه وآله وسلم مي باشد ، مگر ذکر نزديکان حضرت رسول صلي الله عليه وآله وسلم در قرآن يعني ولايت اميرالمومنين ويا بيرون آمدن از چاله امام زمان وهمي؟



ترجمه وتفسير اين آيه :

" اي محمد به مشرکان مکه بگو : من در مقابل اين رسالتم هيچ پاداشي نمي خواهم ،(واگر ايمان نمي آوريد ) فقط شرتان را از من به خاطر قرابت وخويشاوندي که بين من وشماست از من دور داريد .



اما استناد به اينکه چون مسيحيان (نصاري ) قائل به ظهور عيسي هستند پس ظهور مهدي امام زمان نيز صحت دارد .



استناد به اين موضوع ،يک استدلال اشتباه است زيرا مسيحيان ويهوديان وديگر اديان ، اعتقادات فاسد ديگري دارند که مستلزم صحت آن نيست، و قائل شدن به صحت معتقد اديان ديگر ، سبب کفر وخروج از دين اسلام تلقي مي شود .

همانگونه که پروردگار مي فرمايد :" ومن يبتغ غير الاسلام دينا فلن يقبل منه وهو في الاخرة من الخاسرين "



اگر کسي ديني غير از دين اسلام را بپذيرد ، آن اعتقاد از او پذيرفته نخواهد شد ودر قيامت از زمره ي زيانکاران خواهد بود .



وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

IslamPP.Com




 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

يحيى بن يمان، قال: سمعت سفيان الثوري، يقول: الحديث أكثر من الذهب والفضة وليس يدرك، وفتنة الحديث أشد من فتنة الذهب والفضة. یحیی بن یمان گفت: شنیدم که سفیان ثوری می فرمود: « (ارزش) حدیث بیشتر از طلا و نقره است ولی محسوس نیست، و فتنه و بلای حدیث (دروغ) بیشتر از بلای طلا و نقره است». ‏"حلية الأولياء وطبقات الأصفياء" حافظ أبو نعيم اصفهاني

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 10215
دیروز : 3293
بازدید کل: 8245560

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010