Untitled Document
 
 
 
  2024 Sep 16

----

12/03/1446

----

26 شهريور 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

 پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرموده است: "اعقدن بالأنامل، فإنهن مسئولات، ومستنطقات (روايت احمد و اهل سنن)، يعنى: "(اى زنان)، ذكر (خداوند) را با انگشتهايتان انجام دهيد زيرا از آنها (در روز قيامت) سؤال ميشود و صحبت ميكنند".

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

فقه>مسائل فقهی>نماز > سنت بلند کردن دستها در نماز

شماره مقاله : 2841              تعداد مشاهده : 456             تاریخ افزودن مقاله : 29/5/1389

در مورد بلند كردن دستها، در چهار مورد در نماز سنت است: 
1- هنگام تكبيرة الاحرام: همزمان با تکبير، يا قبل از آن، و يا بعد از آن، دستهايش را بلند نمايد، همه اينها در سنت به ثبوت رسيده است و در حالي که انگشتان کشيده شده، دستهايش را بلند کند و دو کف دستش را برابر شانه هايش قرار دهد، وگاهي در بلند نمودن دستها مبالغه نمايد بطوريکه نزديک گوشهايش برساند و اما با انگشتان ابهام نرمه گوش را دست زدن و گرفتن، در سنت هيچ اصلي ندارد.
2- هنگام ركوع رفتن: هنگامي که از قرائت فارغ شود، به اندازه‌اي که به نفسش بر گردد، سکوت نمايد. همچنانکه در تکبيرة الإحرام ذکر شد دستهايش را بلند کند و به ركوع برود.
3- هنگام برگشتن از ركوع: در اثناي اعتدال (راست شدن) «سمع الله لمن حمده». بگويد و به کيفيت‌ هايي که گذشت، دستهايش را در اعتدال بلند نمايد.
4- هنگام برخواستن از تشهد دوم در نمازهاى چهار ركعتى.
اين چهار مورد از پيامبر صلى الله عليه و سلم وارد شده است و سنت است، ولى در مذهب حنفى دستها را بلند نميكنند، و اين خلاف سنت هست ولى اشكالى ندارد، و نبايد اين اختلافات مذهبى سبب جدال شود، و نبايد بر روى يكديگر انكار كرد، بلكه هر دوى آنها قابل قبول است، ولى صحيحترش اينست كه در چهار مورد ذكر شده دستها را بلند كرد.


وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین
سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت
IslamPP.Com



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

ایوب سختیانی رحمه الله فرمودند: «هرکس ابوبکر صدیق را دوست بدارد، براستی که دین را برپا داشته، و هرکس عمر را دوست بدارد، براستی که روشن ترین راه (را یافته است)، و هرکس عثمان را دوست بدارد، براستی که به نور دین منور گشته، و هرکس علی ابن ابطالب را دوست بدارد، براستی که به دستاويزي‌ محكم‌ و استوار چنگ‌ زده‌ است، و هرکس در باره اصحاب محمد صلی الله علیه وسلم نیکو بگوید و گمان نیک داشته باشد، براستی که از نفاق بریء است». رواه اللالكائي في " شرح أصول اعتقاد أهل السنة والجماعة " (7/1316).

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 15652
دیروز : 3293
بازدید کل: 8250997

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010