Untitled Document
 
 
 
  2024 Sep 16

----

12/03/1446

----

26 شهريور 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم  به عبدالرحمن بن سمره رضی الله عنه  فرموده است: (یا عَبْدَالرَّحْمنِ بْنَ سَمرَةَ، لا تَسْأَلِ الإِمارَةَ، فَإِنَّک إِنْ أُوتِیتَها عَنْ مسْأَلَةٍ وُکلْتَ إِلَیها، وَإِنْ أُوتِیتَها منْ غَیرِ مسْأَلَةٍ أُعِنْتَ عَلَیها) یعنی: «ای عبدالرحمن! امارت را درخواست مکن؛ زیرا اگر پس از درخواست، به امارت برسی، به آن، واگذار می‌شوی و اگر بدون درخواست، به امارت برسی، بر آن، یاری خواهی شد». [بخاري، شماره‌ي6622)]

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > طعنه و ناسزاگویی اهل بیت از سوی شیعه

شماره مقاله : 2578              تعداد مشاهده : 324             تاریخ افزودن مقاله : 21/5/1389

طعنه و ناسزاگویی اهل بیت از سوی شیعه
 
س– آیا اهل بیت از ناسزاگویی و طعنه زدن علمای شیعه در امان مانده اند، لطفا مثال بیاورید؟
ج- خیر، بلکه علمای شیعه همه اهل بیت را جز علی بن ابی طالب علیه السلام   مرتد شمرده اند!! از ابی جعفر علیه السلام  روایت کرده­اند که گفته است: وقتی پیامبر صلی الله علیه و سلم  وفات یافت همه مردم به جاهلیت برگشتند جز علی و مقداد و سلمان و ابوذر ...»[1].
و گفتند: علی علیه السلام  در مورد پذیرفتن اسلام تردید داشت و از رسول خدا صلی الله علیه و سلم  درخواست مهلت کرد و گفته: «این دین مخالف دین پدرم است، در مورد آن می­اندیشم»[2].
و در بعضی از کتابهایشان[3] آمده است که سفیان بن لیلی حسن بن علی علیه السلام  را مذل المؤمنین نامید، چون حسن خلافت را به معاویه واگذار کرده بود.
و شیعیان حسین علیه او شوریدند و خیمه و کالاهای او را چپاول کردند، و ابن بشیر اسدی به پهلوی او خنجر زد!! و او را در حالی که زخمی بود به مداین آوردند[4].
و در مورد جعفر بن علی گفته­اند: «جعفر فاسق آشکار و شرابخوار است، و فرومایه ترین مردی است که او را دیده ام، حرمت و ارزش خویش را حفظ نکرده، و خود را حفظ نمی­کند و سبک و بی ارزش و....است»[5].
و محدث معروف شیعه زرارة –خداوند رسوایش کند- به ریش ابوعبدالله می­گوزید!![6]، و گفت در مورد تشهّد سؤال کردم، گفت: «أشهدُ أن لا إله إلاَّ الله وحده لا شریك له،وأشهد أنَّ محمداً عبده ورسوله »گفتم: التحیات والصلوات. گفت: التحیات و الصّلوات. وقتی بیرون رفتم گفتم: فرداد اگر با او دیدادر کردم ازاو سؤال می­کنم. فردا از او در مورد تشهّد سؤال کردم، دوباره همان پاسخ قبلی را داد، گفتم: التحیات والصلوات. گفت: التحیات و الصّلوات. به خود گفتم: فردا دوباره از او سؤال می­کنم، بعد سؤال کردم. در روز سوم به ریشش گوریدم، و گفتم: هرگز رستگار نمی­شود![7].
ای بزرگان شیعه آیا این معقول و پذیرفتنی است، آیا شرم و حیا نمی­کنید؟!
و در مورد این آیه گفته اند در مورد عبّاس عموی رسول صلی الله علیه و سلم  نازل شده که می­فرماید:
{ يَدْعُو مِنْ دُونِ اللَّهِ مَا لا يَضُرُّهُ وَمَا لا يَنْفَعُهُ ذَلِكَ هُوَ الضَّلالُ الْبَعِيدُ (١٢)} (حج: ١٢)[8]
یعنی: آنان جز خدا چیزهائی را به فریاد می‌خوانند و می‌پرستند كه نه زیانی می‌توانند بدیشان برسانند و نه سودی را . این ، سرگشتگی فراوان ، و گمراهی بسیار دور (از حق و حقیقت) است .
و کلینی حکم کفر را در مورد عبدالله بن عباس علیه السلام  صادر کرده است[9].
و رهبران شیعه در مورد پسر امامشان رضا علیه السلام  شک کرده­اند که آیا پسر او است یا نه ، و زنش را به زنا متهم کرده اند، و تا قیافه شناسان را نیاوردند و در مورد حلال زاده بودنش حکم نکردند قانع نشده­اند، بعد از آن امامشان رضا را تصدیق کرده اند![10].
و کلینی در کتاب فروع روایت کرده که فاطمه راضی به ازدواج با علی علیه السلام  نبود و گفت: سوگند به خدا به شدّت محزونم، و فقر و مستمندی­ام شدّت یافت و بیماری­ام طولانی گردیده است[11].
 
به نقل از: سؤال و جوابهایی در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف:  عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری
 
 


[1] - تفسیر عیاشی 1 / 199 ، البرهان 1 / 319 ، تفسیر صافی 1 / 305 ، بحار الانوار 22 / 333 .
[2] - سعد السعود ابن طاوس علي بن طاوس حسيني ت664 ص216.
[3] - الاختصاص مفید ، ص 82 ، بحار الانوار 10 / 105 و 70 / 286 .
[4] - رجال کشی ، ص 113 .
[5] - اصول کافی 1 / 504 .
[6] - رجال کشی ، ص 142 .
[7] - رجال الكشي ج2/144 رقم 63 ح58 (زرارة بن أعين) .
[8] - رجال کشی ، 52 – 53 .
[9] - اصول کافی 1 / 247 .
[10] - اصول کافی 1 / 322 .
[11] - کشف النعمة فی معرفة الائمه اربلی 1 / 149 – 150 .



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

عن ابن عباس رضي الله تعالى عنه، قال: «قال لي معاوية رضي الله تعالى عنه: أنت على ملة علي؟ قلت: ولا على ملة عثمان، أنا على ملة رسول الله صلى الله عليه وسلم». عبدالله بن عباس رضی الله عنه فرمود: «معاویه رضی الله عنه به من گفت: آیا تو بر راه و روش علی هستی؟ گفتم: خیر من نه بر راه علی هستم و نه بر راه و سنت عثمان، بلکه من بر راه و سنت رسول خدا صلی الله علیه وسلم هستم». الحلية الأولیاء؛ أبي نعيم اصفهانی

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 12403
دیروز : 3293
بازدید کل: 8247748

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010