Untitled Document
 
 
 
  2024 Sep 16

----

12/03/1446

----

26 شهريور 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمود : "نفس المؤمن معلقة بدينه حتي يقضي عنه" (صحيح – روايت ابن ماجه : 6779)
«روح مؤمن به سبب قرضش معلق است تا وقتي که بجاي او پرداخت شود».

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > اقامه حجت با امام

شماره مقاله : 2390              تعداد مشاهده : 329             تاریخ افزودن مقاله : 9/5/1389

اقامه حجّت با امام

س - آیا به اعتقاد علمای شیعه حجت خداوند بر بندگانش بوسیله پیامبر صلی الله علیه و سلم اتمام می شود یا بوسیله امام ؟ 

ج- حجت خدا جز با امام اقامه نمی گردد!.

ثقه شیعه کلینی میگوید: «باب در بیان اینکه حجت خدا بر بندگانش جز بوسیله امام اقامه نمیگردد». و چهار حدیث در این مورد از اباعبدالله ذکر کرده است، یکی از آنها این است: «اگر ما نبودیم خدا عبادت نمیشد».[1]

و نیز به نام او این افتراء را بسته اند که: «اگر آنها نبودند خداوند جل شأنه شناخته نمیشد»[2].

و مجلسی اضافه کرده است:«و کسی نمی دانست خدا را چگونه بپرستد»[3].


یک رسوایی کمر شکن برای بزرگان شیعه

خداوند متعال فرمود:

{ رُسُلا مُبَشِّرِينَ وَمُنْذِرِينَ لِئَلا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا (١٦٥)} (نساء:165)

یعنی: ما پیغمبران را فرستادیم تا (مؤمنان را به ثواب) مژده‌رسان ، و (كافران را به عقاب) بیم‌دهنده باشند ، و بعد از آمدن پیغمبران حجّت و دلیلی بر خدا برای مردمان باقی نماند، و خدا چیره حكیم است.

و فرمود:

{ لِئَلا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَيْكُمْ حُجَّةٌ إِلا الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِي وَلأتِمَّ نِعْمَتِي عَلَيْكُمْ وَلَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ (١٥٠)كَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولا مِنْكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِنَا وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ (١٥١)} (بقره:150-151).

یعنی: تا مردم بر شما حجّتی نداشته باشند مگر كسانی كه از ایشان ستم نمایند. پس از آنان مترسیدو از من بترسید (كه اگر مخالف وحی رفتار كنید جانب حق را رها ساخته‌اید و پادافره خود را خواهید دید . پس گوش به فرمان خدا باشید) تا نعمت خویش را بر شما تكمیل كنم و شاید رهنمود شوید.

و همچنین پیغمبری را از خودتان در میانتان برانگیختم كه آیات (قرآن) ما را بر شما فرو می‌خواند (و نشانه‌های وحدانیت و عظمت خدا را در گستره جهان به شما می‌نمایاند) و شما را پاكیزه می‌دارد و به شما كتاب (قرآن) و حكمترا می‌آموزد. و به شما چیزی یاد می‌دهد كه نمی‌توانستید آن را بیاموزید.



[1] - أصول الكافي ج1/138 (كتاب الحجة ح6 باب أن الأئمة عليهم السلام ولاة أمر...

[2] - اصول کافی 1 / 177 – 193 .

[3] - بحار الانوار 35 / 28 .





به نقل از: سؤال و جوابهایی در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

فاروق رضی الله عنه  می‌گفت: کسی در بازار ما معامله نکند مگر آگاه به احکام معامله باشد و اگر بدون آگاهی از احکام به داد و ستد بپردازد خواسته ‌یا ناخواسته رباخواری می‌کند. ( نظام الحکومه ‌الاسلامیه کتانی 2/17)

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 9611
دیروز : 3293
بازدید کل: 8244956

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010