Untitled Document
 
 
 
  2024 Sep 16

----

12/03/1446

----

26 شهريور 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

«تَرَكْتُكُمْ عَلَى البَيْضَاءِ لَيْلُهَا كَنَهَارِهَا لاَ يَزِيغُ عَنْهَا بَعْدِي إِلاَّ هَالِكٌ». [أحمد وابن ماجه و غيرهما].
شما را بر بهترين راه ترك كردم، شب آن مانند روز آن واضح و آشكار است، از آن راه منحرف نمى‌شود مگر آن كه هلاك و گمراه شود.

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

قرآن و حدیث>اشخاص>شنقيطي، محمد امين

شماره مقاله : 217              تعداد مشاهده : 487             تاریخ افزودن مقاله : 22/5/1388

محمد امين شنقيطي 
محمد أمين بن محمد مختار بن عبد القادر جكني شنقيطي: مفسر، مدرّس از علماء شنقيط (موريتانيا). در خانواده‌اي زاده شد كه مردان و زنانش همگي اهل علم بودند. در سال 1367 هـ. به زيارت خانه خدا مشرف شد و به عنوان مدرس در مدينه منوره مستقر شد، سپس در رياض (1371) و نهايتاً در دانشگاه اسلامي مدينه (الجامعة الإسلامية بالمدينة) (1381) تدريس كرد و در مدينه منوره در هفدهم ذي حجه وفات كرد. از جمله كتابهاي اوست: «أضواء البيان في إيضاح القرآن بالقرآن ـ (چاپ)» اين كتاب را خود وي تمام نكرده است و بعد از وي شاگردش شيخ عطية محمد سالم ـ رحمهما الله ـ آن را كامل نمود، و« منع جواز المجاز ـ (چاپ)» و« منهج و دراسات لآيات الأسماء والصفات ـ (چاپ)»، و « دفع إيهام الاضطراب عن آي الكتاب ـ (چاپ)» ، و « آداب البحث والمناظرة ـ (چاپ)» در دو جزء ، و« ألفية في المنطق ـ خ» و « رحلة خروجه من بلاده إلى المدينة ـ خ» و آثار منظوم وي عبارتند از: منظومه‌اي در أنساب عرب، منظومه‌اي در بحر رجز در فروع مذهب مالكي ونظمي در فرائض و"مذكرة أصول الفقه" بر "روضة الناظر" .

(ترجمه از: المرجع الاكبر للتراث الاسلامي) 



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

قال ميمون بن مهران: «إن العبد إذا أذنب ذنباً نكت في قلبه بذلك الذنب نكتة سوداء، فإن تاب محيت من قلبه فترى قلب المؤمن مجلي مثل المرآة، ما يأتيه الشيطان من ناحية إلا أبصره، وأما الذي يتتابع في الذنوب فإنه كلما أذنب ذنباً نكت في قلبه نكتة سوداء، فلا يزال ينكت في قلبه حتى يسود قلبه، ولا يبصر الشيطان من حيث يأتيه»."حلية الأولياء وطبقات الأصفياء" حافظ أبو نعيم اصفهاني. میمون بن مهران فرمود: «هرگاه بنده ای گناهی را مرتکب شود نقطه ی سیاهی بر قلبش پدیدار می شود، ولی هرگاه توبه کرد آن نقطه سیاه از قلبش پاک می شود، پس قلب مؤمن مانند آینه روشن است، و شیطان (برای فریفتن او) جز با زیر نظر گرفتن وی (و حیله) سراغش نمی آید. اما آنکس که مدام در حال گناه است با هر گناهی که انجام می دهد نقطه ی سیاهی بر قلبش پدیدار می شود تا آنکه قلبش کاملا سیاه می گردد، و شیطان هرگاه سراغش برود نیازی به فریب و زیر نظر گرفتنش ندارد».

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 6293
دیروز : 3293
بازدید کل: 8241638

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010