Untitled Document
 
 
 
  2024 Sep 07

----

03/03/1446

----

17 شهريور 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

 

رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمود:
«الْيَسيرُ مِنَ الرِّياءِ شِرْكٌ، وَمَنْ عادَى أَوْلِياءَ الله فَقَدْ بارَزَ الله بِالْمُحارَبَةِ إِنَّ الله يُحِبُّ الأَبْرارَ الأَتْقِياءِ الأَخْفِياءِ الَّذِينَ إِنْ غابُوا لَمْ يُفْتَقَدُوا، وَإِنْ حَضَرُوا لَمْ يُعْرَفُوا، قُلُوبُهُمْ مَصَابِيحُ الْهُدَى، يَخْرُجُونَ مِنْ كُلِّ غَبْراءَ مُظْلِمَةٍ».
ریاء کمش هم شرک است، و هر کس با دوستان خدا دشمنی کند با خدا ابراز جنگ کرده است، همانا خداوند نیکوکاران پرهیزگار پنهانکار را دوست دارد، کسانی که وقتی غائب شوند ناپدید نمی‌گردند، و وقتی در میان ما باشند ناشناخته‌اند. قلب‌های آنان چراغ‌های هدایتی است که از (فضاهای) غبارآلود تاریک بیرون می‌آیند (و می‌درخشند).
مستدرک حاکم 1/44 حدیث (4)، و 3/303 حديث (5182)، 4/364 حديث (7933)، وسنن ابن ماجه 2/1320 حديث (3989)، وسه معجم طبرانی، ومسند شهاب و غیره.

 

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

علم>شگفتی های آفرینش>اثر انگشت

شماره مقاله : 11119              تعداد مشاهده : 1439             تاریخ افزودن مقاله : 16/3/1394

 

اثر انگشت

 

أَيَحْسَبُ الْإِنْسَانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظَامَهُ ﴿٣ بَلَىٰ قَادِرِينَ عَلَىٰ أَنْ نُسَوِّيَ بَنَانَهُ ﴿٤ سورة القيامة.

ترجمه: آيا آدمي مي پندارد که ما استخوانهايش را گرد نخواهيم آورد. (3) آري ، ما قادر هستيم که سر انگشتهايش را برابر کنيم. (4).  

کافران درباره  زنده شدن دوباره مردگان بعد از پراکنده شدن استخوانهایشان در زمین و اینکه چگونگی شناختن هر فرد در روز قیامت مجادله می کردند.

خداوند بلند مرتبه این گونه پاسخ می دهد که او نه تنها می تواند که استخوانهای ما را یک جا و سرهم بگرداند بلکه می تواند سر انگشتان ما را هم کاملا دوباره بسازد.

چرا قرآن در جایی که در مورد تشخیص هویت هر فرد بحث است مخصوصا از  سر انگشتان سخن می گوید؟!

 در سال 1880 بعد ازتحقییقات که توسط آقای فرانسیس گلت انجام شد، استفاده از اثر انگشت یک روش علمی برای تشخیص هویت گردید.

در جهان نمی توان دو شخص با آثار انگشت کاملا مشابه را پیدا کرد..!

 حتی دوقلوهای هم سان هم دارای آثار انگشت یکسان نیستند،! لذا نیروهای پلیس در سراسر جهان از اثر انگشت جهت تشخیص هویت مجرمان استفاده می کنند...!

هزار و چهار صد سال پیش، چه کسی از منحصر به فرد بودن سر انگشتان آگاه بود؟!!!

 مطمئنا هیچ کس به جز خالق آن...

 

گیرنده های حسی  درد در پوست:  

 

 

تصور می شد که درک نمودن احساسات و دردبه تنهایی مربوط به مغز می شود.

 اکتشافات جدید ثابت نموده است که در پوست گیرنده های حسی درد وجود دارد، و بدون آن فرد قادر نخواهد بود که درد را احساس کند.

وقتی یک دکتر فردی را که دچار زخم های حاصل از سوختگی معاینه می کند، درجه سوختگی را با استفاده از آله تست درد تعیین می کند.

 اگر فرد احساس درد نمود دکتر آسوده خاطر خواهد شد زیرا درد نشانه آن است که سوختگی سطحی است و گیرنده های حسی درد سالم است و آسیب ندیده است.!

از سوی دیگر اگر مریض هیچ گونه دردی را احساس نمی نمود، نتیجه گیری می شود که سوختگی عمیق است و گیرنده های حسی درد از بین رفته است.

قرآن در آیه زیر  آشکارا به  وجود گیرنده های حسی درد اشاره می کند.

إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِنَا سَوْفَ نُصْلِيهِمْ نَارًا كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُمْ بَدَّلْنَاهُمْ جُلُودًا غَيْرَهَا لِيَذُوقُوا الْعَذَابَ ۗ إِنَّ اللَّـهَ كَانَ عَزِيزًا حَكِيمًا ﴿٥٦  سورة النساء.

ترجمه: آنان را که به آيات ما کافر شدند به آتش خواهيم افکند هر گاه پوست تنشان بپزد پوستي ديگرشان دهيم ، تا عذاب خدا را بچشند خدا پيروزمند وحکيم است (56).

پروفسور تیگاتات تیجاسین، یکی از مسؤلین بخش آناتومی دانشگاه چین مای در تایلند، وقت زیادی را صرف تحقیق درباره گیرنده هایی در پوست نموده است.

 او در ابتدا نمی توانست باور کند که قرآن این حقیقت علمی را 1400 سال پیش ذکر کرده است...

 پروفسور تحت تاثیر صحیح بودن علمی قرآن قرار گرفت و در هشتمین کنفرانس پزشکی سعودی که در ریاض با موضوع نکته های علمی قرآن و سنت برگذار شده بود، با افتخار و در برابر عموم  "لا اله الا الله محمد رسول الله" را بر زبان  آورد.

 

برگرفته از کتاب :

The Qur'an and Modern Science are compatible or incompatible                        

نویسنده: دکتر ذاکر نائک

 

 

 



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

قال إبراهيم بن أدهم رحمه الله : «الزهد ثلاثة أصناف : فزهد فرض ، وزهد فضل ، وزهد سلامة ؛ فأما الزهد الفرض فالزهد في الحرام، والزهد الفضل الزهد في الحلال، والزهد السلامة الزهد في الشبهات». "جامع العلوم والحكم " (ص : 310). ابراهیم بن ادهم رحمه الله فرمودند: «زُهد سه نوع است: زهدی که فرض است، و زهدی که فضل است، و زهدی که مایه سلامت است؛ زهد فرض یعنی دوری از حرام، و زهد فضل یعنی بی رغبتی نسبت به حلال، و زهد سلامت یعنی پرهیز از شبهات».

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 2089
دیروز : 3505
بازدید کل: 8154242

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010